Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Verzending

Wat is de verzendtijd van mijn levering?

  • Je ontvangt jouw bestelling binnen 3 werkdagen.
  • Je ontvangt een Track & Trace om het pakket te volgen zodra jouw bestelling is aangekomen bij de transporteur.

Ontvang ik een Track & Trace code op het moment dat het jullie magazijn verlaat?

  • Ja, je ontvangt jouw Track & Trace zodra jouw bestelling is aangekomen bij de transporteur.

Ik heb geen Track & Trace ontvangen, wat nu?

Als ik meerdere artikelen bestel, ontvang ik mijn bestellingen apart van elkaar of tegelijk?

  • Heb jij meerdere robotstofzuigers tegelijk gekocht? Deze artikelen worden apart van elkaar geleverd.

Ik heb het product online besteld, maar zie hiervan af. Hoe kan ik mijn bestelling annuleren en mijn geld terugontvangen?

  • Annuleren is niet mogelijk. Wel kan de bestelling gratis retour gestuurd worden tot 14 dagen na ontvangst. Het te retourneren product dient wel in de originele verpakking te zijn, compleet, onbeschadigd en niet gebruikt of geïnstalleerd.

Ik heb een voucher gekocht, maar zie er toch vanaf. Kan ik mijn geld terugontvangen?

  • Ja je kan jouw geld terug ontvangen, als jij van je voucher afziet. 
  • Neem contact op met de klantenservice van Albert Heijn o.v.v. IBAN, tenaamstelling IBAN, foto van de vouchercode en foto van de kassabon. Albert Heijn zorgt ervoor dat de vouchercodes ongeldig worden gemaakt, waarna je jouw geld gerefund krijgt.

Ik heb een foutief adres / e-mail / telefoonnummer doorgegeven in mijn bestelling wat moet ik nu doen?

Hoelang heb ik garantie op mijn artikelen?

  • Alle artikelen bevatten twee jaar garantie. Verbruiksonderdelen en accu uitgezonderd.

Kan ik een factuur ontvangen bij mijn bestelling?

Ik heb problemen met het invoeren van de vouchercode. Waar kan ik terecht?

  • Volg eerst de verzilverinstructies, die te vinden zijn bovenin de pagina. 
    • Lukt het invoeren van de vouchercode nog steeds niet? Neem dan contact op met de klantenservice van Albert Heijn.

Klachten over de afhandeling door de leverancier?

  • Neem direct contact op met de klantenservice van Albert Heijn. Albert Heijn zal contact opnemen met de leverancier betreft jouw klacht.

Ik heb andere vragen zoals productinformatie of m.b.t. leveren en retourneren. Waar kan ik deze stellen?

  • Product specifieke vragen of vragen over levering, annulering en retour kunnen gesteld worden via de website, mail: support@blaupunktrobotics.eu of via +0031 (0)885667700    
    • Telefonische bereikbaarheid: dagelijks tussen 09.00 - 17.00 uur

Algemene vragen 

Is er onderhoud vereist aan mijn artikel(en)? 

Reinig de volgende sensoren met een droge, zachte doek:

  1. De sensoren aan de zijkanten van de robotstofzuiger.
  2. De anti-valsensoren aan de onderkant van de robotstofzuiger.
  3. Infrarood vermijdingssensor aan de voorkant van de robotstofzuiger.
  4. Radar vermijdingssensor aan de bovenkant van de robotstofzuiger.
  5. Beveiliging tegen elektrische schokken en de pinnen van het oplaadstation aan de onderkant van de robotstofzuiger (zet de stroom af tijdens het schoonmaken).
  6. Signaaloverdrachtsgebied van het oplaadstation.

Welke onderdelen ontvang ik bij aankoop van de Blaupunkt Bluebot XBOOST?

  • Stofreservoir van 600 ml
  • Elektrisch gestuurd Waterreservoir van 350 ml
  • 2x HEPA filter
  • Primair filter
  • Reinigingsborstel met mesje
  • V-vormige rolborstel
  • 2x 2 Zijborstels
  • Dweil (2x)
  • Magneetstrip (1m)
  • Afstandsbediening + 2 batterijen
  • Oplaadstation + adapter
  • Gebruikershandleiding

Welke onderdelen ontvang ik bij aankoop van de Blaupunkt Bluebot XTREME?

  • Stofreservoir van 600 ml
  • Elektrisch gestuurd Waterreservoir van 350 ml
  • 2x HEPA filter
  • 2x Spons-filter
  • Reinigingsborstel met mesje
  • V-vormige rolborstel
  • 2x 2 Zijborstels
  • Dweil (2x)
  • Afstandsbediening + 2 batterijen
  • Oplaadstation + adapter
  • Gebruikershandleiding

Kunnen de robotstofzuigers gemakkelijk onder tafels, stoelen en banken?

  • Blaupunkt Bluebot XBOOST
    • Met een hoogte van 7,6 cm kan de Blaupunkt Bluebot XBOOST makkelijk onder stoelen, tafels en banken.
  • Blaupunkt Bluebot XTREME
    • Met een hoogte van 10 cm kan de Blaupunkt Bluebot XTREME vaak onder stoelen, tafels en banken schoonmaken.

Hoe groot is de stofbakcapaciteit van de robotstofzuigers?

  • Blaupunkt Bluebot XBOOST
    • 0,6 liter
  • Blaupunkt Bluebot XTREME
    • 0,6 liter

Hoeveel liter water past er in het waterreservoir?

  • Blaupunkt Bluebot XBOOST
    • 350 ml
  • Blaupunkt Bluebot XTREME
    • 350 ml

Voor welke oppervlaktes zijn de robotstofzuigers geschikt? 

  • Blaupunkt Bluebot XBOOST
    • Voor harde vloeren en laagpolig tapijt.
  • Blaupunkt Bluebot XTREME
    • Voor harde vloeren en laagpolig tapijt.

Hoe bedien ik de robotstofzuigers? 

  • Blaupunkt Bluebot XBOOST
    • Met de afstandsbediening, App of met spraak (Alexa of Google Assist).
  • Blaupunkt Bluebot XTREME
    • Met de afstandsbediening, App of met spraak (Alexa of Google Assist).

Moeten de robotstofzuigers verbonden zijn met Wifi?

  • Als je gebruik wil maken van de App, dan zal de robotstofzuiger wel verbonden moeten worden met jouw 2.4 GHz Wifi netwerk.

Met welke smartphones zijn de robotstofzuigers compatibel?

  • Android en IOS smartphones.

Kan ik via mijn Google assistent of Alexa de robotstofzuigers bedienen?

  • Ja, beide robotstofzuigers kunnen met Google assistent of Alexa worden bediend.

Wat voor kleur en vorm hebben de robotstofzuigers? 

  • Beide robotstofzuigers zijn zwart en rond.

Kunnen de robotstofzuigers overweg met losse kabels?

  • Beide robotstofzuigers kunnen overweg met dikkere kabels. Kleine kabels komen vast te zitten in de borstels van de robotstofzuigers.

Bevatten de robotstofzuigers een ingebouwde camera? Bevatten de robotstofzuigers livetracking?

  • Beide robotstofzuigers bevatten geen camera.
  • De route van de Blaupunkt Bluebot XBOOST wordt door een Gyro-sensor bijgehouden.
  • De Blaupunkt Bluebot XTREME bevat wel livetracking en navigeert zich d.m.v. de LIDAR-laser en slaat in de Bluebot app een kaart op van de reeds schoongemaakte ruimtes per verdieping (max. 5 kaarten).

Hoeveel geluid maken de robotstofzuigers?

  • Blaupunkt Bluebot XBOOST
    • 59 dB
  • Blaupunkt Bluebot XTREME
    • 56 dB

Kunnen de robotstofzuigers goed overweg met het verwijderen van dierharen?

  • De roterende borstelkop in V vorm in beide robotstofzuigers is ideaal voor het opzuigen van haar van huisdieren, het reinigen van tapijt en harde vloeren. De borstelloze BLDC-motor zorgt voor een langere levensduur en een sterkere aanzuiging.

Hoe maken de robotstofzuigers schoon?

  • Blaupunkt Bluebot XBOOST
    • Gestructureerd dankzij de Gyro navigatie en de geprogrammeerde intelligente schoonmaakmanieren.
  • Blaupunkt Bluebot XTREME
    • Via de laser in de robotstofzuiger en de systematische software wordt er schoongemaakt. Ook kan je jouw persoonlijke schoonmaakwensen instellen via de App.

Wat is de functie van de magneetstrip?

  • De magneetstrip wordt gebruikt om gebied te beschermen waar de Blaupunkt Bluebot XBOOST niet mag komen. De Blaupunkt Bluebot XTREME heeft geen magneetstrip nodig.
  • De strip is eenvoudig in gebruik; leg deze plat op de grond, vóór het te blokkeren gebied. De XBOOST herkent de strip door zijn magnetische werking en zal het gebied niet inrijden.

Hoeveel watt en volt gebruiken de robotstofzuigers?

  • Blaupunkt Bluebot XBOOST
    • 35 watt, 14,4V
  • Blaupunkt Bluebot XTREME
    • 50 watt, 14,7V

Wat is de maximale hoogte drempel waar de robotstofzuigers overheen kunnen? 

  • De maximale hoogte drempel van beide robotstofzuigers is 2 cm.

Bevatten de robotstofzuigers afgrondsensoren?

  • Ja, beide robotstofzuigers bevatten afgrondsensoren.

Legen de robotstofzuigers zichzelf automatisch?

  • Beide robotstofzuigers zijn eenvoudig te legen door de stof opvangbak uit de robotstofzuiger te halen en deze te legen.

Hoeveel borstels bevat de robotstofzuigers? 

  • Blaupunkt Bluebot XBOOST
    • 2 zijborstels en een ronddraaiende middenborstel
  • Blaupunkt Bluebot XTREME
    • 2 zijborstels en een ronddraaiende middenborstel

Installatie en onderhoud

Waar vind ik de installatiehandleiding?

Ik kan de robotstofzuiger niet verbinden met de Bluebot app?

  • Lukt het verbinden niet tussen jouw Blaupunkt Bluebot XBOOST en app. Bekijk de YouTube tutorial.
  • Lukt het verbinden niet tussen jouw Blaupunkt Bluebot XTREME en app. Bekijk de YouTube tutorial.

Hoe reset ik de robotstofzuigers?

  • Druk op de powerbutton totdat de lampjes op de robotstofzuigers uitgaan. Vervolgens kan de robot na 10 min door middel van dezelfde manier aangezet worden.

Mag er zeep of schoonmaakmiddel in het reservoir van de robotstofzuigers?

  • Nee, dit is namelijk schadelijk voor de robotstofzuigers.

Het lampje van het laadstation blijft knipperen, is dit normaal?

  • Ja, zolang het laadstation stroom krijgt zal het lampje knipperen, in tegendeel brandt het lampje van de robot constant zodra deze volledig is opgeladen

Retour

Hoelang heb ik om een product te retourneren?

  • Je hebt 14 dagen na levering om jouw bestelling te retourneren. 

Wat zijn de retourvoorwaarde(s)?

  • Een artikel dient binnen 14 dagen in originele verpakking geretourneerd worden met aankoopbewijs. Enkel onbeschadigde, ongebruikt, nieuw in verpakking, complete artikelen (inclusief accessoires) worden retour genomen. Dit ter beoordeling van de leverancier.

Wat is de kostenindicatie van een product retourneren?

  • Je kan jouw artikel gratis retourneren. 

Hoe retourneer ik mijn artikel?

  • Neem contact op met support@blaupunktrobotics.eu o.v.v. reden van retour en jouw ordernummer + je e-mailbevestiging van Albert Heijn in de bijlage.

Mijn stofzuiger is kapot geleverd, wat moet ik doen?

  • Wat vervelend! Maar misschien heb je het zelf zo opgelost. Neem eens een kijkje op https://www.bluebotsupport.com.
  • Lukt het niet? Dan kun je een defect artikel binnen 14 dagen na ontvangst melden bij de klantenservice van Blaupunkt Robotics, zie contact. Let hierbij op: het artikel mag niet gebruikt zijn en voeg bij je retourzending het aankoopbewijs toe.

Er zitten krassen op de robot, hoe kan dit?

  • Verwijder de beschermfolie om de XBOOST heen.

Ik wil mijn aankoop retourneren, kan ik dit ook in de winkel terugbrengen?

  • Retourneren is in de winkel niet mogelijk.